Pages

marți, 16 august 2011

ce criză bre?

Gata fraţilor, putem răsufla uşuraţi că nu mai e criză, da? Să fie clar! Am muncit ppe brînci toată populaţia şi ne-a crescut economia pînă la cer, cam tot aşa cum creşte şi reputaţia noastră ca naţie.
Acum nu mai muncim atît, gata băi, ia mîna de pe lopată, tu n-ai auzit că am scos ţara din mocirlă? Ia de aici o berică şi pune-te la umbră. De acum putem sta mai liniştiţi, putem reveni la vechiul stil de lucru "cît mai puţin lucru, cîţi mai mulţi bani, chiar dacă mai şterpelim ceva, da-o-ncolo de treabă, să mănînce şi copiii o ciocolată".


S-a cam tras de muncitorii de rînd de cînd a început criza. S-au făcut restructurări, iar cei rămaşi au trebuit să facă şi treaba celor puşi pe liber iar, colac peste pupăză, li s-au scăzut şi salariile. Am învăţat în sfîrşit şi noi, romînii, cum se lucrează pe 'afară'. N-am învăţat însă cum să fim şi plătiţi ca dincolo; oricum, doar prostii ne-am cumpăra. Nouă nu ne este bine să avem bani mai mulţi decît pentru a supravieţui, că suntem lacomi. Tot mai mult, mult mai mult la mine, tot la mine, fericire absolută. S-a văzut ce facem atunci cînd avem bani mai mulţi decît ne trebuie. Băgăm frate la fe.ne.i, să ne crească traiul. Ne cresc facturile mai degrabă, dar asta e altă povestire nemuritoare prin care statul ne spune că are cîte un cot de fiecare romîn în parte de care îl doare.

N-a fost nici o criză în adevăratul sens al cuvîntului; am avut ce mînca, ce bea şi şoselele sunt tot mai pline cu tot mai mulţi cilindri în V, W şi ce-or mai scoate.

6 comentarii: